De eerste nacht en een nieuwe morgen

13 februari 2016 - Ransdaal, Nederland

Goedemorgen allemaal,

De eerste nacht is verstreken. Tegen 21.00 uur gisteravond arriveerden Francine en Camiel en was de groep eindelijk compleet. Nadat we  de nodige glaasjes hadden genuttigd, games gespeeld en een vleeskeuring gedaan op de Lexa app, zochten we rond 1 uur onze bedjes op. Al snel was het huis in diepe rust (op wat licht gesnurk na).

Uitzicht vanuit onze accomodatie dit weekend. Temperatuur -4 gradenOm half 9 vanmorgen was Francine de eerste die fris en fruitig ("waarom heb ik ook 4 glazen wijn gedronken gisteravond?") in haar renkleding naast het bed stond. 5 minuten later zagen we haar over de heuvels in de verte verdwijnen... Het weer is prachtig. De plaatselijke temperatuur ligt rond de -4 graden.

Langzaam kwam het huis weer tot leven. Het een na het andere slaperige koppie verscheen beneden. Martin heeft bij de bakker in het naburige dorp lekkere broodjes voor ons gehaald waarna deze gezamenlijk soldaat gemaakt werden.

Martin en Francine gaan een loopje nemen met elkaarNa het ontbijt gingen Martin en Francine samen nog een stuk hardlopen. Na de nodige rek-en strekoefeningen renden zij ook lichtvoeting de straat uit en de einder tegemoet... We hopen ze voor 12 uur terug te zien want dan staat er een spectaculaire uitdaging op het programma. We gaan met de hele groep naar Valkenburg, dat is een dorp op zo'n 7 km afstand, waar we ons door andere personen laten opsluiten in een kamer. We hopen, door niet in de paniekstand te schieten, ons te richten op degene die de leiding neemt in de groep, zelfzuchtige soloacties en door niet samen te werken (motto: als je maar hard genoeg schreeuwt luistert er waarschijnlijk wel iemand naar je), hier binnen 60 minuten weer uit te ontsnappen....

Mochten jullie om 18.00 uur vanavond niets meer van ons hebben gehoord, bel dan 0900 8844 of met de plaatselijke politie!