Op zoek naar de "Big Five"

14 februari 2016 - Ransdaal, Nederland

Na het ontbijt vanmorgen, dat zoals altijd weer zeer goed verzorgd was, werden de stevige stappers aangetrokken en gingen we gezamenlijk op pad om "de big five van Ransdaal" te spotten. Schatzoeken met gevaar voor eigen levenGewapend met GPS apparatuur, laarzen, paraplu en rugzakken vol proviand en gereedschappen trokken we erop uit. Het weer was iets druilerig maar dat mocht de pret niet drukken. Met gevaar voor eigen leven trotseerden we het moerassige gebied.

De route was niet overal even duidelijk en regelmatig wandelden we "off piste". De waakhond ging mee om ons tijdig te kunnen waarschuwen indien we een van de big five naderden. Tijdens de tocht ontdekten we ook nog enkele schatten welke goed verstopt lagen, maar speurneus Camiel was hierbij van onschatbare waarde. De tocht voerde ons langs de Ransdaler Savanne, de Dassenvallei, het Hemelrijck, het Alligatorswamp, de Wolkenbergen en uiteindelijk naar de Trans HillBack railway. Big five 3: de alligator

Deze route maakt grote kans om opgenomen te worden in het excusieprogramma van de lokale Tourist Information Office (ook bekend als VVV)

Moe, vies, deels verkleumd maar met een schat aan indrukken en nieuwe ervaringen kwamen we uiteindelijk weer thuis waar we heerlijk opwarmden bij een kop warme chocomel met een plakje arretjescake. Life is so good!

1. Jan Reulen:
    14 februari 2016
    mooie reportage gemaakt,zo te zien amuseren jullie je wel.
    De groetjes aan iedereen,nog een fijne dag en tot ziens.
    Alice en Jan